piątek, 12 grudnia 2014

Prawdziwie włoska kawa i pyszne lody w Bolonii



Za każdym razem, od powrotu z Bolonii kiedy w pracy parzę kawę, przypomina mi się niepowtarzalny smak tej którą piłam w Il Gelatauro w Bolonii. Od pierwszej wypitej kawy w tej tradycyjnej włoskiej kawiarence pokochałam Włochy właśnie za ten oryginalny, mocny smak kawy. 

W Il Gelatauro jest prawdziwie włosko, jakby czas zatrzymał się 50 lat temu. Wystrój i zapach świeżo parzonej kawy nadają charakter temu miejscu. Wszystko toczy się swoim powolnym rytmem. 

Na pytanie gdzie wypić kawę i zjeść lody w Bolonii odpowiem, że właśnie tutaj



Kawa we Włoszech zazwyczaj podawana jest w małych filiżankach. Pozytywnie zaskoczyło mnie, że jak na włoskie ceny jest relatywnie tania ok 1,20 euro. W niejednej polskiej kawiarni za kawę trzeba zapłacić 6 zł lub więcej. 



Nie tylko dla pysznej kawy trzeba odwiedzić Il Gelatauro. 

Według "The Times", lody z kawiarni braci Figliomenich są jedną z 30 rzeczy do spróbowania przed śmiercią. No to pomyślałam, że jak już jestem w Bolonii, to odfajkuję tą jedną rzecz. I opłacało się.Objadać się niestety nie mogłam, pech chciał, że przed samym wyjazdem złapało mnie przeziębienie. 

Tak jak przypuszczałam lody smakowały niepowtarzalnie...



Odwiedziłam kilka kawiarni w Bolonii, w każdej piłam pyszną kawę, ale tutaj była najlepsza. Polecam!

2 komentarze:

  1. Ojej! Nie słyszałam o tej kawiarni Il Gelatauro. To w takim razie wiem, co koniecznie muszę zrobić przed śmiercią ;)

    OdpowiedzUsuń