wtorek, 9 grudnia 2014

Kulinarny przewodnik po Bolonii. Gdzie zjeść w Bolonii?



Co zwiedzić w Bolonii to już wiecie z poprzedniego postu klik :) Nadszedł czas by opowiedzieć Wam trochę więcej o jej kuchni, która jest ważnym elementem tego miasta.
Szczególnie cieszę się pisząc ten post, ponieważ jeszcze niedawno spróbowanie pizzy oraz makaronów we Włoszech było moim marzeniem, a teraz mogę Wam trochę opowiedzieć.


Czy Spaghetti bolognese ma coś wspólnego z Bolonią? 


Spaghetti bolognese ma coś wspólnego jedynie z Polską:) Będąc we Włoszech w żadnym Menu nie znajdziesz Spaghetti bolognese! Dziwne co? W końcu w Polsce jest to znany i lubiany makaron! Jak to możliwe, że nikt we Włoszech nie słyszał o Spaghetti bolognese?

Już wyjaśniam.
Typową potrawą w Bolonii jest Tagliatelle al Ragu. Z wyglądu trochę przypomina to co już znamy, jednak są różnice, nie tylko w nazwie :)

Bolońska i polska wersja różnią się typem makaronu - zamiast spaghetti jest tagliatelle, a sos ma więcej dodatków. Oprócz mięsa, są warzywa: czerwona cebula, marchewka, seler. Całość obowiązkowo posypuje się parmezanem.

Tak wygląda Tagliatelle al Ragu

Gdzie iść zjeść w Bolonii? Moja Must-Eat-Lista

Przed wyjazdem w nowe miejsce zawsze robię rozeznanie w Internecie, nie tylko co zwiedzić ale także gdzie warto iść zjeść.  Tak na wszelki wypadek gdybym miała za duży wybór i nie mogła się zdecydować na jakaś knajpkę:) A tak na poważnie, jest to naprawdę świetny pomysł. Zarówno w Barcelonie jak i w Bolonii miejsca, które miałam spisane na liście sprawdziły się w 100%! Oczywiście nie ograniczam się tylko do mojej wcześniej przygotowanej Eat-listy bo zawsze znajdę jeszcze jakieś miejsce, które mnie urzeknie :)

1. Pizza Casa, Via delle Belle Arti 6. 

Najlepsza pizza w najbardziej niepozornym miejscu! Takiej pizzy od dawna szukałam w Polsce, bezskutecznie.
Prawdziwa pizza z pieca. Cienkie ciasto, pyszne dodatki, nadające smak pizzy. Jak na Bolonię jest tanio, bo 4-5 euro za całą pizzę, nie ma opłaty coperto. Polecam pizzę z prosciutto cotto i rukolą. Czas oczekiwania na pizzę nawet gdy jest sporo ludzi (a ile razy byłam, zawsze było dużo)- max 10 min.




Po wyglądzie z zewnątrz nigdy bym nie pomyślała, że robią tu taką pyszną pizzę. 

2. Pizza Altero, Via Ugo Bassi 10. 


W tym miejscu pizza sprzedawana jest na kawałki. Jest to taki szybki bar, kupujesz, jesz i wychodzisz. Duży wybór świeżych pizz. Cena: od 1,30 euro za kawałek.




Margherita - najlepsza!


Pizza Pomodoro. Próbowałam i jest znakomita. Nie potrzeba żadnych dodatków kiedy ciasto i sos jest taki pyszny!


3. Ristoro del Meridione. Tratorria Belle Arti. Via delle Belle Arti. http://www.trattoriabellearti.it

Przytulna tratorria. Wystrój tego lokalu wprowadza w prawdziwy włoski nastrój. Na każdym stole stoi wino, na ścianach wiszą obrazy. Minus za to, że jest trochę drogo, Makaron kosztuje ok 8 euro i do tego doliczana jest opłata coperto 2 euro.
Jadłam tutaj makaron z sosem pomidorowym. Chciałam porównać ten który robię ja do prawdziwego włoskiego...



4. Tamburini, via Caprarie 1

W Tamburini zawsze tłoczno. Tamburini to sklep z lokalnymi produktami połączony z barem. Bar otwierają o 12:00, a już o 11:50 ludzie ustawiają się w kolejkę. Szkoda, że dopiero w dzień wyjazdu zorientowaliśmy się że można tam również pysznie zjeść. Nie ma opłaty coperto. Cała porcja 7,5 euro, pół 5,5 euro. 

W Tamburini zamówiłam przepyszne tortelini a'la cannelloni...

Danie dnia: tortellini al ragu, obok moje tortellini al'a canelloni, lasania. 

Do dania głównego, dodatkowo za 4 euro można dobrać warzywka pod różną postacią



Sklep Tamburini

Aż sama zgłodniałam :)

W Bolonii można zobaczyć krzywe wieże, czerwone kamienice, a przede wszystkim się dobrze najeść. I chociażby dlatego chciałabym tam jeszcze wrócić! :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz