czwartek, 28 maja 2015

Wyciskarka czy sokowirówka? Z czego wyjdzie lepszy sok?



Muszę się przyznać, że od momentu kupna profesjonalnej wyciskarki do owoców i warzyw mocno wkręciłam się w temat zdrowych soków. Co pewnie ostatnio zauważyliście na facebooku :) Już wcześniej marzyłam o takim sprzęcie, ponieważ moja poprzednia sokowirówka nie dawała mi możliwości do popisu! Między wyciskarką a sokowirówką jest zasadnicza różnica. Do wyciskarki można wrzucić praktycznie wszystko! Łącznie z liśćmi szpinaku, jarmużu a nawet gałązkami zielonej pietruszki i mięty. Niestety sokowirówka ogranicza się tylko do warzyw no i ewentualnie niektórych owoców. Nie sprawdza się w przypadkach warzyw liściastych, które tak naprawdę zawierają całą masę witamin i minerałów.


Jeśli zastanawiacie się nad kupnem wyciskarki/sokowirówki weźcie pod uwagę:

5 korzyści wyciskarki


1. Wyciskarka pod siłą nacisku zgniata owoc lub warzywo i dosłownie wyciska to co najlepsze do zbiornika, łącznie z miąższem. 

2. Nie ma ostrza tak jak w sokowirówce, to też nie robi takiego hałasu przy wyciskaniu.

3. Do wyciskarki śmiało można wrzucić owoc ze skórką lub pestkami. W tym wypadku nie zapomnieć o dokładnym opłukaniu owoców.

4. Sok z wyciskarki może być urozmaicony o warzywa liściaste: szpinak, jarmuż, kapustę.

5. Bardzo łatwa w czyszczeniu.


Soki można robić na 1000 i więcej sposobów. Miksować można praktycznie wszystko ze wszystkim! Owoc z warzywem, słodkie z kwaśnym, pomarańczowe z zielonym, małe z dużym...Jak kto chce! Aczkolwiek ja jestem zdania, że najlepiej robić przemyślane kombinacje. Mam na myśli, że inny sok robię gdy jestem przeziębiona, inny na lunch do pracy a jeszcze inny kiedy przychodzą znajomi na grilla.




SOK NA PRZEZIĘBIENIE

Wiosna w tym roku nas zdecydowanie nie rozpieszcza. Pogoda jest zmienna, co sprzyja przeziębieniom. Dlatego na wzmocnienie organizmu robię sok z warzyw korzeniowych jak pietruszka, seler, burak.

Inaczej przygotowuję SOK NA LUNCH DO PRACY

Sok traktuję jako jeden z 5 posiłków. Piję go dwie godziny po śniadaniu. Zazwyczaj jest to sok z warzyw z dodatkiem owoców. Np marchewka, jabłko, pomarańcz. Taki sok dodaje energii do kolejnego posiłku. 

SOK NA GRILLA Z PRZYJACIÓŁMI
Dla gości staram się zrobić coś ekstra! Najczęściej mój mix obejmuje ananas, pomarańcz i miętę. Zawsze się sprawdza! :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz